Lezárult a szlogenpályázat, amelyet Pécs városa hirdetett meg. A városvezetés célja az volt, hogy felszabadítsa a pécsiek és a téma iránt érdeklődő ide látogatók kreatív energiáit, és kiderüljön, ők milyen szlogenbe sűrítenék Pécs legfontosabb és legvonzóbb értékeit. A felhívásra sok ötlet érkezett, a végső döntés pedig megint csak a pécsiek kezében lesz.
Pécs önkormányzata még február végén hirdetett szlogenpályázatot. A cél az volt, hogy az itt élők és az ide látogatók adhassanak javaslatot egy új, városi szlogenre. Olyan javaslatokat vártunk, amelyek egyedi módon tükrözik Pécs különleges értékeit.
A felhívás megmozgatta a pécsieket, az egyhónapos pályázat során 58 szlogenjavaslat érkezett. A legtöbb javaslat a pécsi lakosokat és a turistákat célozta meg, de akadt olyan pályázó is, aki inkább a befektetőkre fókuszált szlogenötletével.
A pályázatokból jól látszik, hogy a pécsiek nagyon szeretik a városukat. A legtöbb javaslat ezt a pozitív és szubjektív megítélést tükrözte, sokan igazán ötletes szójátékkal készültek. Jellemző volt még, hogy a legtöbben a pezsgő pécsi életre, a város mediterrán hangulatára ráerősítő szlogennel pályáztak.
A zsűri három javaslatot emelt ki a többi közül:
Pécs – A megnyerő város
Pécs – Évezredek pezsgése
Pécs: mediterrán szerelem
A nyerteseknek ezúton is gratulálunk, ám ezzel a folyamat még nem ért véget. Újra a pécsiekhez fordulunk, és a véleményüket kérjük a város új szlogenjével kapcsolatban. A három kiemelt javaslatot internetes felületen szavazásra bocsátjuk, így az itt élők dönthetik majd el, hogy miként hangozzon szeretett városuk új jelmondata.
Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata