A Nemzetközi Igazgatóság két programja, a Nemzetközi Évad és a Pécs Summer School program is marketing gyémánt díjat nyert el a Magyar Marketing Szövetség által meghirdetett Marketing Diamond Awards 2022 pályázaton. A díjakkal a két program magas színvonalú márkaépítő és ügyfél-orientált tevékenységét ismerték el. A gyémánt díjakat Dr. Pozsgai Gyöngyi, a Study Abroad és Nyári Egyetem Iroda vezetője és Szabó Attila nemzetközi projektmenedzser vette át január 26-án Budapesten.
A Nemzetközi Igazgatóság által 2017-ben létrehozott Nemzetközi Évad (International Seasons) interkulturális rendezvénysorozat célja, hogy az egyetemen tanuló közel 5000 nemzetközi hallgató által képviselt országok, népcsoportok kultúráját és értékeit bemutassa Pécs város lakosságának, valamint megismertesse a magyar kultúrát, a hagyományos magyar értékeket a PTE-n tanulmányokat folytató külföldi hallgatókkal. Ennek szellemében az elmúlt öt év alatt 90 interkulturális program került megszervezésre, melyek között ismeretterjesztő és tudományos előadások, szakmai konferenciák, könnyű-, komoly-, és népzenei koncertek, táncelőadások, képzőművészeti kiállítások, workshopok, valamint sportprogramok is szerepelnek.
A Pécs Summer School program immár második alkalommal nyerte el a Marketing Gyémánt díjat. A programot a Nemzetközi Igazgatóság indította el 2016-ban azzal a céllal, hogy növekvő számú, nemzetközi nyári egyetemi programok kerüljenek megszervezésre a PTE-n. Az elmúlt 6 év során 37 nyári egyetem került megrendezésre 80 országból érkező 1100 résztvevő számára, 230 oktató közreműködésével. A növekvő számú nyári egyetemi programok révén mára a PTE e területen piacvezetővé vált a hazai felsőoktatási intézmények között.
A Marketing Diamond Awards célja, hogy a sikeres, hatékony marketing-megoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, valamint segítse a piaci szereplőket a minél színvonalasabb marketingtevékenység megvalósításában. A Marketing Gyémánt díj a szakmailag kiváló marketing tevékenység elismerő védjegye. A pályázatok szakmai értékelését a hazai marketing szakma – a tudomány, az oktatás és a gyakorlati megvalósítás terén dolgozó – elismert személyiségeiből álló szakmai zsűri végezte.
A Nemzetközi Évad interkulturális rendezvénysorozat a magas szintű márkaépítő tevékenységéért nyerte el a díjat. A Pécs Summer School Program esetében pedig a díjjal a programok során megvalósított sokrétű és magas színvonalú szolgáltatásokat jutalmazták, melyek a partneregyetemek és a hallgatók elégedettségéhez járulnak hozzá.
A Magyar Marketing Szövetség által adományozott két Marketing Gyémánt díj, azaz a szakmailag kiváló marketing védjegy fontos elismerése a Pécsi Tudományegyetem nemzetköziesítési tevékenységének.