Peugeot 208 Rally4-essel indul az idei Mecsek Rallye-n, nem mellesleg pedig vízilabdázó, pályakezdő vízilabda-edző és rekreáció szakos egyetemista a Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karán. Tóth-Gili Tamás vérbeli sportember, aki sosem adja fel, és akire érdemes figyelni!
Miért kezdtél el autóversenyezni?
Édesapám a magyar rallye egyik legendájává nőtte ki magát, a ‘90-es években az élmezőnyben versenyzett. Gyermekkoromban én nem az állatkertbe jártam, hanem rallye versenyekre. Mondhatni, a pálya mellett nőttem fel. Kiskorom óta vízilabdázom, de profi karrierem a koronavírus sajnos kettétörte, csak idén januárban kezdhettem el újra azt a sportot. (Csapata, a PTE-PEAC Mighty Bulls június 10-én megnyerte az OB II. bajnoki címét! – a szerk.) A “kényszerszünet” alatt próbáltam ki magam az autóversenyzésben, bár már korábban is fontolgattam. Egyébként éppen édesapámat kellett a legjobban győzködnöm erről – ő tudja, pontosan milyen veszélyekkel és mennyi lemondással jár a rallye. Kipróbáltam magam, és magával rántott teljesen!
Másodéves vagy a Pécsi Tudományegyetemen. Milyen szakra jársz, kinek ajánlanád a PTE-t?
Az Egészségtudományi Kar életmód- és rekreációszervezés szakára járok. Mindazoknak ajánlom a PTE-t és különösen az ETK-t, akik családias légkörben szeretnének tanulni: bármikor számíthatunk a tanárainkra mind elméleti, mind szakmai és gyakorlati dolgokban. Ráadásul a PTE kiemelten támogatja a sportolókat – és ezt is tapasztalatból mondhatom. Ha a tanulásban odateszed magad, a határ valóban a csillagos ég.
Mit gondolsz a Mecsek Rallye-ról?
Nagyon szeretem, és mivel itt tanulok a PTE-n, és a PEAC-ban vízilabdázom, akár hazai pályának is nevezhetném. Imádom ezt a várost, a hangulatát, úgy érzem, ezek életem legszebb évei. Nagyon jó érzés, amikor a barátaim és a pécsi szurkolók kijönnek szurkolni! De bármikor kirándulok a Mecsekben vagy lemegyek úszni egyet Orfűre, ezen a pályán megyek át, és ez is ad egyfajta plusz magabiztosságot a verseny alatt.
Az Árpádtetőtől induló ágat szeretem a legjobban: az eleje technikás, utána pedig egy igazi bátorságpróba. A Ranga László út nagy kihívás, mert szinte állni kell a gázon, és el kell hinni, hogy az autó be fog tudni fordulni az adott kanyarba.
Tavaly egy bemelegítő évet teljesítettem, egy 120 lóerős historicos Toyota Corollával, és vezető helyről estünk ki, az autó meghibásodása miatt. Idén egy 220 lóerős Peugeot 208 Rally4-essel indulunk. Ehhez nagyon fel kellett nőni, és ez az a szint, amikor a puszta célbaérés is hatalmas dolog. De a mélyvízben tanulunk.
Újoncnak számítok egy olyan mezőnyben, ahol az ellenfeleim profik és nagyon rutinosak. Tapasztalatot szeretnék gyűjteni és a lehető legjobbat kihozni az egész hétvégéből, hogy jövőre nyerni jöhessek Pécsre.
Forrás: Tóth-Gili Tamás: az egyetemista sportember – PSN Zrt.