Pécs idén is ott van a legjobbak között!
Tizedik alkalommal hirdették meg a Városmarketing Gyémánt Díjat, a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete szervezésében, amely az ország egyik legrangosabb, városokmarketing elismerése. Az idei évben 11 díjjal jutalmazták Pécs városát és a pécsi önkormányzat cégeit.
A díj immár egy évtizede igazolja és díjazza azokat a tudatos, szakszerű városmarketing gyakorlatokat, amelyek hosszú távon is hozzájárulnak egy-egy település fejlődéséhez, közösségének erősítéséhez és turisztikai és befektetői vonzerejének növeléséhez. Kiemelt téma a tavalyi évben megvalósult városfejlesztést, városépítést támogató marketingprojektek.
A jubileumi év számos újdonságot is hozott; a díjátadó ezúttal a Digital Marketing Forum keretében valósult meg március 5-én, ahol nemcsak a Városmarketing Gyémánt Díjakat adtak át, de Smart and Digital Forum szekcióban szakmai előadásokat is hallgathattunk, ahol Pécs város közösségi média aktivitásáról előadást tartott az Yco Digital Kft.-vel közösen.
„Pécs évek óta az egyik legsikeresebb szereplője a Városmarketing Díj pályázatnak. 2025-ben olyan városmarketing programok nyertek Városmarketing Gyémánt díjat, amelyekkel tudatosan, közvetlenül hozzájárultak Pécs város imázsának, ismertségének és elismertségének növeléséhez, valamint a városi közösséget támogatták, segítették. A szakmai elismerés elsősorban a kollégáknak, munkatársaknak szólnak, elismerve szakmai munkájukat a városért.” – nyilatkozta Rechnitzer Szilvia Pécs MJV városmarketing osztály vezetője.
A nyertes városmarketing programokat Pécs Megyei Jogú Önkormányzat Városmarketing osztálya mellett a BIOKOM NKft., a Zsolnay Örökségkezelő Nkft., a Janus Pannonius Múzeum és a Pécsi Vagyonhasznosító Zrt. valósították meg.
Marketingstratégiai, márka és identitásépítési, arculati program
- Pécs szárnyaló élmény – Pécs márka megjelenése, identitásépítés a Pécs-Pogány repülőtéren (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
Rendezvény-esemény kategória (Event-marketing)
- Pécsi Mikulás Műhely projekt (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
- Sopianae Reviviscit – Életre keltjük Sopianae-t! (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
- Star Wars Nap (benyújtó: Zsolnay Örökségkezelő Nkft.)
- Halloween a Zsolnay Negyedben (benyújtó: Zsolnay Örökségkezelő Nkft.)
- Sírásó verseny Pécsen (benyújtó: Biokom Nonprofit Kft.)
Marketingkommunikációs megoldások és tartalom kategória
- Pécs város jelenléte a közösségi média platformokon (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
- Pécs és Baranya felfedezése tematikus turisztikai térképekkel (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
Városfejlesztési, pályázati projektek marketingje kategória
- Genius Loci – A hely szelleme kiállítás (benyújtó: Janus Pannonius Múzeum)
- A megújult Pécsi Diána Piac újrapozícionálása (benyújtó: Pécsi Vagyonhasznosító Zrt.)
- Meseerdő (benyújtó: Biokom Nonprofit Kft.)
Pécs a digitális térben is élen jár – TikTok és városmarketing a szakmai programban
A pécsi jelenlét azonban nemcsak a díjakban mutatkozik meg; a Digital Marketing Forum szakmai programján is képviseltette magát a város. A SMART & DIGITAL CITY FORUM tematikus termében Varga Péter (Pécs Megyei Jogú Város Gazdaságfejlesztési Főosztály – Főosztályvezető) és Gellén Elizabeth (YCO Digital Agency – Senior Marketing Specialist) közös előadásában „TikTok és városmarketing: hogyan épít Pécs digitális közösséget?” címmel mutatták be, milyen innovatív megoldásokkal szólítja meg a város a fiatalabb generációkat, és hogyan válik a digitális térben is élő, aktív közösséggé Pécs.
Pécs ismét bebizonyította, hogy a városmarketing nemcsak hagyományos eszközökkel, hanem kreatív, digitális megoldásokkal is sikerre vihető – és hogy a város közössége, szervezetei és szakemberei közösen dolgoznak azon, hogy Pécs minden platformon látható, szerethető és elismert legyen.
Köszönjük minden résztvevőnek, kollegának, partnernek a kitartó és áldozatos munkáját!