Skip to main content
Kezdőlap / Hírek / Városi hírek / Tájékoztató igazgatási szünetről

Tájékoztató igazgatási szünetről

Tájékoztatjuk a Tisztelt Pécsi Lakosokat, hogy Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése 10/2025. ( I. 23.) sz. határozatával igazgatási szünetet rendelt el Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában 2025. augusztus 18. napjától 2025. augusztus 22. napjáig.

Az igazgatási szünet ideje alatt Pécs, Széchenyi tér 1. szám alatti hivatali épület, az Önkormányzati Adóhatósági Főosztály elhelyezésére szolgáló Pécs, Endresz György út 8/A. szám alatti épület, az I. számú Területi Szociális Központ Pécs, Dobó I. u. 89. szám alatti épülete, a II. számú Területi Szociális Központ Pécs, Sarolta u. 2. szám alatti épülete, és a III. számú Területi Szociális Központ Pécs, Esztergár Lajos utca 19. szám alatti épületrésze zárva tart.

A Polgármesteri Hivatal az igazgatási szünet ideje alatt a Kossuth téri épületben (Pécs, Kossuth tér 1-3.) ügyfélfogadási ügyeletet biztosít 2025. augusztus 18. napján (hétfőn) 8:00-12:00 és 13:00-16:00 óra között.

Az ügyeleti napon személyesen intézhető ügyek az alábbiak:

  • anyakönyvi eljárások; műszaki és címnyilvántartási ügyek; hagyatéki, birtokvédelmi, kereskedelmi ügyek; egyéb hatósági eljárások,
  • adóügyekben: adatbejelentés, egyéb beadvány benyújtása; adószámla egyeztetése; csekk igénylése; helyi adó befizetése bankkártyával,
  • Területi Szociális Központokhoz tartozó eljárások: szociális és gyermekvédelmi ügyek,
  • lakásgazdálkodási ügyek.

Az ügyfélfogadási idő alatt a 72/534-051-es számon telefonon is érdeklődhetnek az ügyfelek, további az igazgatási szünetben sürgős esetben hatósági ügytípusok kapcsán a 20/288-41-14-es telefonszámon, Dr. Mezey Nándornál is lehet érdeklődni.

Az igazgatási szünetben a beadványokat – elektronikus azonosítást követően – elektronikus úton változatlanul be lehet nyújtani a beadvány típusától függően vagy az általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (e-Papír szolgáltatás, http://epapir.gov.hu) igénybevételével, vagy (amennyiben bevezetésre került) az adott beadvány tekintetében bevezetett strukturált (iForm) űrlap használatával.

Az egyes ügyekhez tartozó beadványok előterjesztési módjával kapcsolatban a https://gov.pecs.hu honlap Elektronikus ügyintézés menüpontja alatt lehet további információt szerezni.

Az igazgatási szünetben az adóügyek elektronikus ügyintézése az E-Önkormányzat Portálon is elérhető (https://ohp-20.asp.lgov.hu). Az ingatlan értékesítésére, személyes adatok és lakcím változására irányuló bejelentést – amennyiben nem rendelkezik valaki ügyfélkapus azonosítóval – megteheti az e-mail címen.

Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala