Skip to main content
Kezdőlap / Hírek / Közérdekű / Téli igazgatási szünet

Téli igazgatási szünet

Pécs logó hírekhez 1140*430

Tájékoztatjuk a Tisztelt Pécsi Lakosokat, hogy Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése a 10/2025. ( I. 23.) sz. határozatával igazgatási szünetet rendelt el a Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában 2025. december 22. napjától 2025. december 31. napjáig.

Az igazgatási szünet ideje alatt a Pécs, Széchenyi tér 1. szám alatti hivatali épület, az Önkormányzati Adóhatósági Főosztály elhelyezésére szolgáló Pécs, Endresz György út 8/A. szám alatti épület, az I. számú Területi Szociális Központ Pécs, Dobó I. u. 89. szám alatti épülete, a II. számú Területi Szociális Központ Pécs, Sarolta u. 2. szám alatti épülete, és a III. számú Területi Szociális Központ Pécs, Esztergár Lajos u. 19. szám alatti épületrésze zárva tart.

A Polgármesteri Hivatal az igazgatási szünet ideje alatt a Kossuth téri épületben (Pécs, Kossuth tér 1-3.) személyes ügyfélfogadási ügyeletet biztosít 2025. december 22. napján (hétfőn) 8:00-12:00 és 13:00-16:00 óra között az anyakönyvi ügytípusok tekintetében. Továbbá 2025. december 29. napján (hétfőn) 8:00-12:00 és 13:00-16:00 óra között az alábbi ügytípusok tekintetében:
• anyakönyvi eljárások; műszaki és címnyilvántartási ügyek; hagyatéki, birtokvédelmi, kereskedelmi ügyek; egyéb hatósági eljárások,
• adóügyek,
• Területi Szociális Központokhoz tartozó eljárások: szociális és gyermekvédelmi ügyek,
• lakásgazdálkodási ügyek.

Akik az ünnepek környékén szeretnének házasságot kötni, azok részére 2025. december 22. napján (hétfőn), illetve 2025. december 29. napján (hétfőn) hivatali idő után 16:00 órától 18:00 óráig biztosítunk erre lehetőséget.

Az ügyfélfogadási idő alatt a 72/534-051-es számon telefonon is érdeklődhetnek az ügyfelek.

Az igazgatási szünetben a beadványokat – elektronikus azonosítást követően – elektronikus úton változatlanul be lehet nyújtani a beadvány típusától függően vagy az általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (e-Papír szolgáltatás, http://epapir.gov.hu) igénybevételével, vagy (amennyiben bevezetésre került) az adott beadvány tekintetében bevezetett strukturált (iForm) űrlap használatával.

Az egyes ügyekhez tartozó beadványok előterjesztési módjával kapcsolatban a https://gov.pecs.hu honlap Elektronikus ügyintézés menüpontja alatt lehet további információt szerezni.

Az igazgatási szünetben az adóügyek elektronikus ügyintézése az E-Önkormányzat Portálon is elérhető (https://ohp-20.asp.lgov.hu). Az ingatlan értékesítésére, személyes adatok és lakcím változására irányuló bejelentést – amennyiben nem rendelkezik valaki elektronikus azonosítóval – megteheti az e-mail címen.

A helyi adók az igazgatási szünet ideje alatt is elektronikusan befizethetők átutalással, valamint bankkártyával elektronikus azonosítást követően az E-Önkormányzat portálon keresztül.

Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala