
A projekt keretében elektronikus közösségi kerékpárkölcsönző hálózatot létesítettek Pécs-Egyetemváros kerékpárhálózatának 3,2 km hosszú szakaszán, 7 állomással és összesen 70 db PEDELEC elektromos kerékpárral, amelyek automatikusan működnek és több helyen felvehetőek, valamint bármely állomáson visszaadhatóak.
A projekt keretében egy elektromos közösségi kerékpárkölcsönző rendszer került kialakításra a 2007-2013 támogatási periódusban megvalósított „Pécs-Egyetemvárosi kerékpárhálózat” nyomvonalán a 400 ágyas klinika és a Zsolnay Negyed közötti szakaszon.
A kerékpáros közösségi közlekedési rendszer olyan újfajta közlekedési szolgáltatás, amely a város belső területén sűrűn elhelyezett gyűjtőállomásokból és az azokon elhelyezett, nyilvánosan hozzáférhető kerékpárokból áll. A kerékpárokat, előzetes regisztrációt és azonosítást követően lehet a gyűjtőállomásokról felvenni és használat után egy tetszőleges állomáson visszaadni.
A közbringa rendszerek abban különböznek a hagyományos kerékpárkölcsönzőktől, hogy a kerékpárok több helyen felvehetők, a rendszer automatikus működtetésű, nem igényel a helyszínen személyzetet, a kerékpárok máshol is visszaadhatók.
A projekt az Egyetemvárosi kerékpárhálózat nyomvonalán mintegy 3,2 km hosszú kerékpáros útvonal mentén került kialakításra, mely a kelet-nyugat irányban jelentősen növelni fogja a kerékpáros útvonal kihasználását.
Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata első körben egy működőképes alaphálózatot alakított ki, mely megteremti a lehetőséget arra, hogy a közönség megismerje a rendszert, első ütemben 7 állomás került kialakítására az alábbi helyszíneken.
- Ifjúság útja, a Janus Pannonius Klinikai tömb északkeleti sarka (hrsz.: 3217) közterület
- Barbakán tér (hrsz.: 4589) közterület
- Szepesy Ignác utca és Széchenyi tér találkozása (hrsz.: 18355) közterület
- Kossuth tér (hrsz.: 17451) közterület
- Búza tér (hrsz.: 16651) közterület
- 48-as tér (hrsz.: 19122) közterület
- Zsolnay Negyed (hrsz.: 40390/3) közterület
A 7 állomás mindegyike alapkiépítésben készül első ütemben, de a helyszínek kiválasztása során a bővíthetőséget is figyelembe vettük. Állomásonként 10 kerékpár került telepítésre. Az összes dokkoló szám 107 db, melyre összesen 70 db PEDELEC elektromos kerékpár került beszerzésre.
A projekt keretében a dokkolókon és a kerékpárokon felül a kerékpárok szállítására alkalmas 1 db. szállító jármű, az állomások működéséhez szükséges informatikai géppark és 7 db. megfigyelő kamera került beszerzésre.
A projekt a pécsi közbringa rendszer kiépítésének első (bevezető) üteme, a végső cél hosszú távon a település nagyságát, adottságait figyelembe véve 100-110 állomásra tehető, mely nagyban függ a kerékpárhálózat párhuzamos fejlesztésétől és a várhatóan növekvő kerékpáros igényekkel és lakossági elvárásoktól.
A rendszer 2019 júniusa óta működik Pécs városában.
| Felhívás | TOP-6.4.1-15 |
| Projekt címe | E-közbringa rendszer kialakítása I. ütem |
| Projekt azonosítója | TOP-6.4.1-15-PC1-2016-00001 |
| Támogatás alap (ERFA, ESZA…) | Európai Regionális Fejlesztési Alap |
| Pályázat benyújtása | 2016. április 6. |
| Kedvezményezett | Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata |
| Támogatói döntés | 2016. április 28. |
| Támogatási Szerződés aláírása | 2016. június 24. |
| Tervező | Ládonyi Mérnöki Kft. |
| Kivitelező | Cycleme Bérkerékpár Rendszerek Kft. és Neuzer Kft. |
| Vállalkozási Szerződés aláírása | 2018. január 5. |
| Műszaki ellenőr | AQUA-VIA Építőipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. |
| Projektkezdés | 2016. május 25. |
| Projektzárás időpontja | 2019. június 25. |
| Szerződött támogatás összege | 154 294 840 Ft |
| Elszámolható projektköltség | 154 294 840 Ft |
| A projekt összköltsége | 154 294 840 Ft |
| Igényelt támogatás | 154 294 840 Ft |
| Megítélt támogatás | 154 294 840 Ft |
| Támogatás mértéke | 100% |