A szakmai gyakorlati és duális képzési lehetőségek, a körberes kurzusok indítása, egy saját tanszék alapítása és az egyetemi infrastruktúra fejlesztése után új területen kapcsolódott össze a Körber Hungária és a Pécsi Tudományegyetem (PTE): a matematika oktatását segítő játék készítését támogatták közösen.
A régió legnagyobb ipari üzemei közé tartozó Körber és a PTE hivatalos együttműködésének története 2018-ig nyúlik vissza. A tényleges kapcsolat pedig még régebbre, hiszen a gyár már hosszú ideje fogad gyakorlatra érkező hallgatókat és nyújt segítséget egyes tárgyak oktatásához. Az elmúlt években azonban minden eddiginél gyorsabban növekedett a körberes szerepvállalás.
A teljesség igénye nélkül néhány példa: önálló Körber Technológiák Tanszék működik a Műszaki és Informatikai Karon (MIK), a cég munkatársai pedig saját kurzusokat tartanak a MIK mellett a Közgazdaságtudományi és a Természettudományi Karokon is. A vállalat mindhárom karon finanszírozta egy-egy tanterem teljes felújítását és felszerelését digitális eszközökkel. Minden szemeszterben hallgatók tucatjai fordulnak meg a duális képzésben, szakmai gyakorlaton vagy kurzusokhoz kapcsolódó látogatásokon – nem csak műszaki területről.
Decemberben új szereplővel bővült a Körber-partnerek köre: a cég együttműködési megállapodást kötött a PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karával (KPVK). Az elsődleges cél a közös tehetséggondozási és -fejlesztési programok kialakítása, a hallgatók tapasztalatszerzési lehetőségeinek bővítése. Első lépésként a felek közösen adták ki a PTE világhírű díszdoktora, Dienes Zoltán matematikai fejlesztő játékait.
„Mind a PTE, mind a Körber a régión belül vezető szereplő a maga területén, így a kooperáció mindkét fél számára egyértelmű előnyöket hoz. A legtöbbet persze a diákok nyernek: jobb technikai feltételeket, friss tudásanyagot egyenesen az üzleti-ipari szférából és sokan olyan munkatapasztalattal is gazdagodhatnak, ami megadja a kezdőlöketet a karrierjüknek” – összegezte Zalay Buda, a Körber Hungária ügyvezetője. „Sokszor hajlamosak vagyunk csak a magasabb szintű, szakmai képzésekre koncentrálni. Pedig egy ilyen képességfejlesztő játék legalább olyan fontos a matematikai alapok lerakásakor, mint egy modern eszköz évekkel később a mérnökképzésben” – tette hozzá.
Szécsi Gábor, a Kultúratudományi Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar dékánja elmondta: „Számunkra rendkívül fontos az együttműködés a Körberrel, hiszen ez új lehetőségeket nyit meg hallgatóink számára a gyakorlati tudás és tapasztalatok terén. A KPVK elkötelezett amellett, hogy a diákjaink a legmodernebb eszközökkel és módszerekkel sajátíthassák el a szükséges készségeket, és ez az együttműködés ezt kiválóan támogatja.” Szili Katalin, a Pécsi Tudományegyetemet fenntartó alapítvány kurátora hozzátette: „Az együttműködés nemcsak a PTE számára jelentős, hanem a határon túli magyar közösségek számára is. A közös projektek és programok révén tovább erősíthetjük a kapcsolatot a diaszpórában élő magyarokkal, és támogathatjuk kulturális és tudományos örökségük megőrzését. Az egyetemünk és a Körber közötti szoros együttműködés, akár e játékos fejlesztő eszközök biztosításán keresztül is hozzájárulhat a magyar nyelv és kultúra népszerűsítéséhez a határokon túl is.”