Tájékoztatjuk a Tisztelt Pécsi Lakosokat, hogy Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése 2/2023. ( I. 24.) sz. határozatával igazgatási szünetet rendelt el Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában 2023. december 21. napjától 2023. december 29. napjáig.
Az igazgatási szünet ideje alatt a Pécs, Széchenyi tér 1. szám alatti hivatali épület, az Önkormányzati Adóhatósági Főosztály elhelyezésére szolgáló Pécs, Endresz György út 8/A. szám alatti épület, az I. számú Területi Szociális Központ Pécs, Dobó I. u. 89. szám alatti épülete, a II. számú Területi Szociális Központ Pécs, Sarolta u. 2. szám alatti épülete, és a III. számú Területi Szociális Központ Pécs, Esztergár Lajos utca 19. szám alatti épületrésze zárva tart.
A Polgármesteri Hivatal az igazgatási szünet ideje alatt a Kossuth téri épületben (Pécs, Kossuth tér 1-3.) ügyfélfogadási ügyeletet biztosít 2023. december 27. napján (szerdán) 8:00-12:00 és 13:00-16:00 óra között.
Az igazgatási szünetben az ügyeleti napon személyesen intézhető ügyek az alábbiak:
- anyakönyvi eljárások; műszaki és címnyilvántartási ügyek; hagyatéki, birtokvédelmi, kereskedelmi ügyek; egyéb hatósági eljárások,
- adóügyekben: adatbejelentés, egyéb beadvány benyújtása; adószámla egyeztetése; csekk igénylése; helyi adó befizetése bankkártyával,
- Területi Szociális Központokhoz tartozó eljárások: szociális és gyermekvédelmi ügyek,
- lakásgazdálkodási ügyek.
Akik az ünnepek környékén szeretnének házasságot kötni, azok részére hivatali időben 2023. december 19. napján (kedden) 9:00 óra és 11:00 óra között, hivatali idő után 2023. december 20. napján (szerdán) 17:00 órától, illetve 2023. december 27. napján (szerdán) 16:00 órától biztosítunk erre lehetőséget.
Ügyfélfogadási idő alatt a 72/534-051-es számon telefonon is érdeklődhetnek az ügyfelek.
Az igazgatási szünetben a beadványokat – elektronikus azonosítást követően – elektronikus úton változatlanul be lehet nyújtani a beadvány típusától függően vagy az általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (e-Papír szolgáltatás, http://epapir.gov.hu) igénybevételével, vagy (amennyiben bevezetésre került) az adott beadvány tekintetében bevezetett strukturált (iForm) űrlap használatával.
Az egyes ügyekhez tartozó beadványok előterjesztési módjával kapcsolatban a https://gov.pecs.hu honlap Elektronikus ügyintézés menüpontja alatt lehet további információt szerezni.
Az igazgatási szünetben az adóügyek elektronikus ügyintézése az E-Önkormányzat Portálon is elérhető (https://ohp-20.asp.lgov.hu). Az ingatlan értékesítésére, személyes adatok és lakcím változására irányuló bejelentést – amennyiben nem rendelkezik valaki ügyfélkapus azonosítóval – megteheti az e-mail címen.
A helyi adók elektronikusan befizethetők az alábbi lehetőségek igénybevételével:
- átutalással: Netbankon keresztül lehetőség van az adott adónem számlaszámára átutalási megbízást adni. Ebben az esetben a közlemény rovatban szükséges feltüntetni az adózó azonosítóját (Mutató), illetve az adóazonosító jelét, adószámát.
- bankkártyával ügyfélkapus azonosítást követően az E-Önkormányzat portálon keresztül (https://ohp-20.asp.lgov.hu).
Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala