Skip to main content
Kezdőlap / Hírek / Városi hírek / Tizedik alkalommal díjazták a legjobb városmarketing gyakorlatokat

Tizedik alkalommal díjazták a legjobb városmarketing gyakorlatokat

Pécs idén is ott van a legjobbak között!

Tizedik alkalommal hirdették meg a Városmarketing Gyémánt Díjat, a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete szervezésében,  amely az ország egyik legrangosabb, városokmarketing elismerése. Az idei évben 11 díjjal jutalmazták Pécs városát és a pécsi önkormányzat cégeit.

A díj immár egy évtizede igazolja és díjazza azokat a tudatos, szakszerű városmarketing gyakorlatokat, amelyek hosszú távon is hozzájárulnak egy-egy település fejlődéséhez, közösségének erősítéséhez és turisztikai és befektetői vonzerejének növeléséhez. Kiemelt téma a tavalyi évben megvalósult városfejlesztést, városépítést támogató marketingprojektek.

A jubileumi év számos újdonságot is hozott; a díjátadó ezúttal a Digital Marketing Forum keretében valósult meg március 5-én, ahol nemcsak a Városmarketing Gyémánt Díjakat adtak át, de Smart and Digital Forum szekcióban szakmai előadásokat is hallgathattunk, ahol Pécs város közösségi média aktivitásáról előadást tartott az Yco Digital Kft.-vel közösen.

„Pécs évek óta az egyik legsikeresebb szereplője a Városmarketing Díj pályázatnak. 2025-ben olyan városmarketing programok nyertek Városmarketing Gyémánt díjat, amelyekkel tudatosan, közvetlenül hozzájárultak Pécs város imázsának, ismertségének és elismertségének növeléséhez, valamint a városi közösséget támogatták, segítették. A szakmai elismerés elsősorban a kollégáknak, munkatársaknak szólnak, elismerve szakmai munkájukat a városért.” – nyilatkozta Rechnitzer Szilvia Pécs MJV városmarketing osztály vezetője.

A nyertes városmarketing programokat Pécs Megyei Jogú Önkormányzat Városmarketing osztálya mellett a BIOKOM NKft., a Zsolnay Örökségkezelő Nkft., a Janus Pannonius Múzeum és a Pécsi Vagyonhasznosító Zrt. valósították meg.

Marketingstratégiai, márka és identitásépítési, arculati program

  • Pécs szárnyaló élmény – Pécs márka megjelenése, identitásépítés a Pécs-Pogány repülőtéren (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)

Rendezvény-esemény kategória (Event-marketing)

  • Pécsi Mikulás Műhely projekt (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
  • Sopianae Reviviscit – Életre keltjük Sopianae-t! (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
  • Star Wars Nap (benyújtó: Zsolnay Örökségkezelő Nkft.)
  • Halloween a Zsolnay Negyedben (benyújtó: Zsolnay Örökségkezelő Nkft.)
  • Sírásó verseny Pécsen (benyújtó: Biokom Nonprofit Kft.)

Marketingkommunikációs megoldások és tartalom kategória

  • Pécs város jelenléte a közösségi média platformokon (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
  • Pécs és Baranya felfedezése tematikus turisztikai térképekkel (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)

Városfejlesztési, pályázati projektek marketingje kategória

  • Genius Loci – A hely szelleme kiállítás (benyújtó: Janus Pannonius Múzeum)
  • A megújult Pécsi Diána Piac újrapozícionálása (benyújtó: Pécsi Vagyonhasznosító Zrt.)
  • Meseerdő (benyújtó: Biokom Nonprofit Kft.)

Pécs a digitális térben is élen jár – TikTok és városmarketing a szakmai programban

A pécsi jelenlét azonban nemcsak a díjakban mutatkozik meg; a Digital Marketing Forum szakmai programján is képviseltette magát a város. A SMART & DIGITAL CITY FORUM tematikus termében Varga Péter (Pécs Megyei Jogú Város Gazdaságfejlesztési Főosztály – Főosztályvezető) és Gellén Elizabeth (YCO Digital Agency – Senior Marketing Specialist) közös előadásában „TikTok és városmarketing: hogyan épít Pécs digitális közösséget?” címmel mutatták be, milyen innovatív megoldásokkal szólítja meg a város a fiatalabb generációkat, és hogyan válik a digitális térben is élő, aktív közösséggé Pécs.

Pécs ismét bebizonyította, hogy a városmarketing nemcsak hagyományos eszközökkel, hanem kreatív, digitális megoldásokkal is sikerre vihető – és hogy a város közössége, szervezetei és szakemberei közösen dolgoznak azon, hogy Pécs minden platformon látható, szerethető és elismert legyen.

Köszönjük minden résztvevőnek, kollegának, partnernek a kitartó és áldozatos munkáját!