Advent 2024 Megnézem Pécsi útfelújítások 2023-2024Megnézem
Kezdőlap / Városháza / Elnyert pályázatok / GINOP / GINOP-1.3.4-17-2019-00009 - Pécs-Villány turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása

GINOP-1.3.4-17-2019-00009 - Pécs-Villány turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása

Projektazonosító: GINOP-1.3.4-17-2019-00009
Projekt címe: 
A Pécs-Villány turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok: Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány, Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., Harkányi Gyógyfürdő Zrt., Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata, Villány-Siklósi Borút Egyesület
Támogatási összeg: 324 911 413 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezésének dátuma: 2022.06.30.

Projekt tartalma: A Pécs-Villány turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A termékalapon két fókuszú térség – Pécs a kultúra, míg Villány a bor városa – egységes desztinációs márka alatti értékesítése által a térség az ország egyik különleges, meghatározó desztinációjává válik. A magas minőségű kulturális kínálat és a prémium bor élmény adja a desztináció egyedi élmény alapú márkaprofilját, amelyhez a másodlagos termékprofilt az egyedi természetes gyógytényezőre (a gyógyvízre) épülő szolgáltatásaival Harkány adja.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Pécs-Villány turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készül. További a térséget jól leíró és meghatározó projektelemek a meglévő borturisztikai szolgáltatók hálózatba kapcsolása, értékesíthetőségi javaslatok megfogalmazása, valamint Pécs kulturális kínálatának belföldi és nemzetközi értékesíthetőségét, fejlesztési koncepcióját leíró tanulmány elkészítése. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerőjét és a desztináció iránti keresletet.

A projekt előrehaladása:

A projektben vállalt menedzsment feladatok megvalósítását a konzorciumvezető saját teljesítés keretében végzi, megfelelő végzettséggel és szakmai tapasztalattal rendelkező szakmai megvalósítók foglalkoztatásával. A projekt előrehaladtával valamennyi vállalt stratégiai és termékfejlesztési tevékenység megvalósult. Elkészült a turisztikai térség ismertségének és márkapozíciójának felmérése, valamint lezárultak a térségi arculat- és márkastratégia kialakítására irányuló feladatok, és a szemléletformáló rendezvények.  Jelenleg a desztinációs márkastratégiára épülő, széleskörű marketing és kommunikációs tevékenység megvalósítása zajlik. 

A projekt részeként a Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata, mint kedvezményezett feladata volt hat tanulmány megvalósítása. A monitoring jelentés célja Pécs-Villány turisztikai desztináció és térség értékelése egységes szekunder információk alapján. Ezen mutatók a Pécs-Villány térség fejlesztési stratégiájának kialakítását támogatják és segítik, hogy a térség turizmusban betöltött szerepe meghatározható legyen. Megvalósult a desztináció 22 település vonzerőleltárát megalapozó, frissítő adatgyűjtés, tudástárának elkészítése, mely alapján összegyűjtésre kerültek azok az idegenforgalmi látványosságok, amelyre alapozva stratégiát fel lehet építeni.

Térségi egyedi ajánlatok projektelem célja volt, hogy a meglévő vonzerőkre, szolgáltatásokra alapozva, egyedi, meghatározott célcsoportra fókuszáló csomagajánlatok, személyre szabott ajánlatok készüljenek, értékesíthetőség figyelembevételéve. Kulturális turizmus fejlesztése című projektelem Pécs kulturális kínálatának belföldi és nemzetközi értékesíthetőségét, fejlesztési koncepcióját leíró tanulmány megvalósítását tartalmazta. Egy másik munka a térség attrakcióihoz, nevezetességeihez fejlesztett többnyelvű tematikus séták kialakításának lehetőségét foglalta magába, valamint a tanulmány alapján letölthető audio-guide hanganyagok kerültek kidolgozásra három nyelven.

A MICE turizmus fejlesztése részprojekt keretében a desztinációs szintű MICE kereslet került elemzésre, és fejlesztési terveket bemutató tanulmány készült. A teljes desztinációt lefedő hiánypótló garantált programok lettek kidolgozva egy másik tanulmány keretében, mely felméri a meglévő programstruktúrát, és javaslatot tesz azok fejlesztésére, újak bevezetésére.

Turisztikai kártya kialakításának előkészítő feladatai voltak: a desztináció és környék meglévő kártyarendszereinek feltérképezése. A projekt keretében továbbá a Pécs-Villány térség vonzerőleltárára és a tanulmányokra építő letölthető kreatív gasztronómiai és kulturális tematikus térképek készültek.

Elkészült stratégiai dokumentumok: