Tizenöt díjjal és két különdíjjal jutalmazta Pécs városát, a pécsi önkormányzat cégeit és a Pécsi Tudományegyetemet a Magyar Marketing Szövetség. A díjakat az érintett szervezetek vezetői szerda este vehették át a MARKETING SUMMIT HUNGARY 2022 konferencia után tartott ünnepélyes díjátadón, a Várkert Bazárban.
Immár nyolcadik alkalommal hirdette meg a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete a Városmarketing Gyémánt Díj pályázatot, amelyre 146 városmarketing programmal pályáztak városok országszerte. Pécsről olyan városmarketing programok nyertek Városmarketing Gyémánt díjat, amelyekkel tudatosan, közvetlenül hozzájárultak városunk imázsának, ismertségének és elismertségének növeléséhez. A nyertes városmarketing programokat Pécs Megyei Jogú Város Gazdaságfejlesztési Főosztálya mellett a BIOKOM NKft., a Pannon Filharmonikusok, a Pécsi Tudományegyetem, a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. és a Pécsi Vagyonhasznosító Zrt. valósították meg.
Rendezvény-esemény kategória (Event-marketing)
- Kodály Aperitif (benyújtó: Pannon Filharmonikusok)
- Pécsiség Bécsben (benyújtó: Pannon Filharmonikusok)
- Fényfesztivál (benyújtó: Zsolnay Örökségkezelő Nkft.)
Marketingkommunikációs megoldások és tartalom kategória (külső-belső)
- Új vásárcsarnok honlapja (benyújtó: Pécsi Vagyonhasznosító Zrt)
- Gyerekeknek szóló egyedi játékszoftver fejlesztések: babzsák, csigaház (benyújtó: Pannon Filharmonikusok)
- Fantasztikus klasszikusok koncert sorozat sulisoknak! (benyújtó: Pannon Filharmonikusok)
- Akadálymentes zene, induló és kisfilm a Pannon Filharmonikusokról elnevezett pécsi Csörgőlabda Csapatnak (benyújtó: Pannon Filharmonikusok)
- Irány a PTE! Beiskolázási kampány 2022 (benyújtó: Pécsi Tudományegyetem)
Marketingstratégiai, márka és identitásépítési, arculati program
- www.pecs.hu (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
- Pécs Város Bora (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
- Egyedi kézműves, niche parfümkülönlegesség fejlesztése a Pannon Filharmonikusok 210 éves jubileuma alkalmából (benyújtó: Pannon Filharmonikusok)
- K20 Kirakat (benyújtó: Pécsi Vagyonhasznosító Zrt)
Városfejlesztési, pályázati projektek marketingje
- DÉNESI ÖDÖN PROGRAM Kedvezményes telekvásárlási program pécsi fiatalok számára (benyújtó: Pécsi Vagyonhasznosító Zrt)
- Pintér János parkmegújítási program 2.0 (benyújtó: Biokom Nkft.)
- Kerékpáros szervízpontok és rollertárolók (benyújtó: Biokom Nkft.)
A szokásos kategóriák mellett ebben az évben „Városmarketing stratéga” külön díjat hirdettek a szervezők, amelyet Pécs város nyert meg, a pécsi önkormányzat és a Pécsi Tudományegyetem marketingjének stratégiai összekapcsolásáért.
A „Városmarketing nagykövete” különdíjat Pécs város kapta. Ez a különdíj a 2022. évi Városmarketing Gyémánt Díj pályázat legaktívabb, legpéldamutatóbb nevezőjének járó elismerés. A szervezők ezzel a különdíjjal értékelték városunk elkötelezettségét a városmarketing irányában, amellyel példát mutat a többi hazai település számára.
Pécs újra megmutatta, hogy a város önkormányzata, cégei és a Pécsi Tudományegyetem képes összehangolni marketingtevékenységét, amely így még eredményesebbé válhat. Ezt az összefogást jutalmazták a rangos szakmai elismeréssel. Köszönjük minden résztvevőnek a kitartó és áldozatos munkáját.