Pécsi útfelújítások 2023-2024Megnézem
Tour de Hongrie 2024Megnézem
Kezdőlap / Hírek / Városi hírek / Tájékoztató igazgatási szünetről

Tájékoztató igazgatási szünetről

Tájékoztatjuk a Tisztelt Pécsi Lakosokat, hogy Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése 259/2022. ( X. 18.) sz. határozatával igazgatási szünetet rendelt el Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában 2022. december 27. napjától 2023. január 6. napjáig.

Az igazgatási szünet ideje alatt a Széchenyi tér 1. szám alatti hivatali épület, az Önkormányzati Adóhatósági Főosztály elhelyezésére szolgáló Endresz György út 8/A. számú épület, az I. számú Területi Szociális Központ Dobó I. u. 89. számú épülete, a II. számú Területi Szociális Központ Sarolta u. 2. számú épülete, és a III. számú Területi Szociális Központ Esztergár Lajos út 19. számú épületrésze zárva tart.

A Polgármesteri Hivatal az igazgatási szünet ideje alatt a Kossuth téri épületben (Pécs, Kossuth tér 1-3.) ügyfélfogadási ügyeletet biztosít az alábbi időpontokban:

– 2022. december 28. napján (szerdán) 8:00-12:00 és 13:00-16:00;

– 2023. január 2. napján (hétfőn) 13:00-16:00;

– 2023. január 4. (szerdán) 8:00-12:00 és 13:00-16:00.

Az igazgatási szünetben személyesen intézhető ügyek az alábbiak:

  • anyakönyvi eljárások; műszaki és címnyilvántartási ügyek; hagyatéki, birtokvédelmi, kereskedelmi ügyek; egyéb hatósági eljárások,
  • adóügyekben: adatbejelentés, egyéb beadvány benyújtása; adószámla egyeztetése; csekk igénylése; helyi adó befizetése bankkártyával,
  • Területi Szociális Központokhoz tartozó eljárások: szociális és gyermekvédelmi ügyek,
  • lakásgazdálkodási ügyek.

Ügyfélfogadási idő alatt a 72/534-051-es számon telefonon is érdeklődhetnek az ügyfelek.

Az igazgatási szünetben a beadványokat – elektronikus azonosítást követően – elektronikus úton változatlanul be lehet nyújtani a beadvány típusától függően vagy az általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (e-Papír szolgáltatás, http://epapir.gov.hu) igénybevételével, vagy (amennyiben bevezetésre került) az adott beadvány tekintetében bevezetett strukturált (iForm) űrlap használatával.

Az egyes ügyekhez tartozó beadványok előterjesztési módjával kapcsolatban a https://gov.pecs.hu/staticPage/index/e_ugy/e_ugy.php honlapon lehet további információt szerezni.

Az igazgatási szünetben az adóügyek elektronikus ügyintézése az E-Önkormányzat Portálon is elérhető (https://ohp-20.asp.lgov.hu). Az ingatlan értékesítésére, személyes adatok és lakcím változására irányuló bejelentést – amennyiben nem rendelkezik valaki ügyfélkapus azonosítóval – megteheti az  e-mail címen.

A helyi adók elektronikusan befizethetők az alábbi lehetőségek igénybevételével:

  • átutalással: Netbankon keresztül lehetőség van az adott adónem számlaszámára átutalási megbízást adni. Ebben az esetben a közlemény rovatban szükséges feltüntetni az adózó azonosítóját (Mutató), illetve az adóazonosító jelét, adószámát.
  • bankkártyával ügyfélkapus azonosítást követően az E-Önkormányzat portálon keresztül (https://ohp-20.asp.lgov.hu).

Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala