Az új arculati megjelenés egyik mérföldköve Városunk egységes, mindenki számára elfogható és igényelt megújulása felé. Az új vizuális arculat és a mögötte húzódó értékalapú stratégia nem csak új, modern megjelenést biztosít a Város számára, de egyúttal a Város hozzáadott gazdasági értékét, versenyképességét és láthatóságát is növeli.
Célunk, egy hiteles, értékalapú településmárka, és -pozíció létrehozása és annak tartalmi és vizuális felépítése, melyet a Pécs város számára fontos célcsoportok: pécsi lakosok, látogatók (turisták és a városba látogatók), befektetők vonzónak és egyedinek találnak.
Ezen irányvonal mentén PMJV Önkormányzata Közgyűlése a pályázatot hirdetett „Logóterv és vizuális arculati koncepció tervezése Pécs város számára” címmel a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar tervezőgrafika szakirány jelenlegi, valamint volt hallgatói számára. A győztes pályaművet tovább finomítva készült el a Város Arculati koncepciója és az új logója.
Mindezek után egy három fős hallgatói csoport kidolgozta Pécs Város új arculati kézikönyvét, melyet 2023. szeptember 19-én Pécs Város Közgyűlése elfogadta. Az arculati kézikönyvvel összhangban a város módosította az idevonatkozó rendelet normatív tartalmát és a jelképeket tartalmazó mellékleteit.
Pécs Város Arculati Kézikönyve elérhető itt:
Arculatterv: Kovács Eszter, Csányi András Gábor, Pusztai Dávid
Logókoncepció: Hudák Eszter
Pannonius Sans és Pannon Next betűcsalád: Boskovitz Oszkár
Pécs címer átdolgozás: Böhm Gergely
Fotók: Horváth Gábor és Kovács Eszter
Témavezető: Böhm Gergely
Konzulens:
Rechnitzer Szilvia PMJV marketing vezető, Pinczehelyi Sándor Művészeti Tanács vezetője